ANA SAYFA
İÇİNDEKİLER
PROSEDÜR
=> Örnek1
=> Örnek2
=> Örnek3
=> Örnek4
=> Örnek5
=> Örnek6
=> Örnek7
=> Örnek8
=> Örnek9
=> Örnek10
=> Örnek11
=> Örnek12
=> Örnek13
=> Örnek14
=> Örnek15
=> Örnek16
=> Örnek17
=> Örnek18
=> Örnek19
=> Örnek20
=> Örnek21
=> Örnek22
=> Örnek23
=> Örnek24
=> Örnek25
FONKSİYON
İSTATİSTİK
Z. DEFTERİ
İLETİŞİM
Örnek24

Soru = 0-100 arasında bir sayı üreten ve kullanıcıya 5 hak vererek sayıyı tahmin etme oyunu yapan programı prosedürde yapınız.

Şekli :

Image Hosted by ImageShack.us

 
Kodlar :

Procedure sayibulma(s:integer); 
var 
sayi:integer;
begin 
if strtoint(form1.label3.caption)<5 then
begin 
form1.label3.Caption:=inttostr(strtoint(   form1.label3.Caption)+1);
if strtoint(form1.label1.Caption)<s then
form1.label2.Caption:='Aşağı!'
else
if strtoint(form1.label1.Caption)>s then
form1.label2.Caption:='Yukarı!'
else
begin 
form1.label2.Caption:='Tebrikler. '+ form1.label3.Caption+' . Tahminde bildiniz!';
form1.label5.Visible:=false;
form1.label3.Visible:=false;
form1.label6.Visible:=false;
form1.button1.Enabled:=true;
form1.button2.Enabled:=false;
end; 
end 
else
begin 
sayi:=strtoint(form1.Label1.Caption);
showmessage('Kaybettiniz...Bulamadığınız Sayı : '+inttostr(sayi));
form1.button1.Enabled:=true;
form1.button2.Enabled:=false;
end; 
end; 

Procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); 
begin 
label5.Visible:=true;
label3.Visible:=true;
label6.Visible:=true;
edit1.Enabled:=true;
Button2.Enabled:=true;
button1.Enabled:=false;
label1.Caption:=inttostr(random(100));
form1.Caption:='0-100 arasında bir sayı giriniz...' ;
label3.Caption:=' 0' ;
Label2.Caption:='Bir Sayı Gir...';
end;  

Procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject); 
var
n:integer;
begin 
n:=strtoint(edit1.text);
sayibulma(n);
end; 

Procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject); 
begin 
randomize;
button2.Enabled:=False;
edit1.Enabled:=false;
Button2.Default:=True; //Sayıyı tutar
label1.Visible:=False;
label5.Visible:=false;
label3.Visible:=false;
label6.Visible:=false;
end;

Çalışma Şekli :

Image Hosted by ImageShack.us
 Image Hosted by ImageShack.us
 Image Hosted by ImageShack.us
 Image Hosted by ImageShack.us
 

Programı çalıştırdıktan sonra ‘Oyuna Başla' butonuna bastığımızda kullanıcıya 5 hak verecek ve bu 5 hak içersinde rasgele üretilen sayıyı bulmaya çalışacaktır.Sayıyı bulamazsanız kullanıcıya 5 hak sonunda rasgele üretilen sayıyı gösterecek ve ‘Oyuna Başla' butonu aktif olacak ve yeniden oyuna başlayabilirsiniz..

 

Hakkında
Bu tasarım PINAR ÖZER tarafından sistem analizi dersi için verilen proje kapsamında yapılmıştır.
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol